For enhver virksomhedsejer spiller din hjemmeside en afgørende rolle i dag, for at du er tilstede online og nye kunder kan finde dig. Et af de vigtigste punkter, når du skal opsætte en hjemmeside i dag, er at sørge for at hjemmesiden er troværdig, da den repræsenterer dig og dermed skal give et godt indtryk af din virksomhed.

Hastighed og mobilvenlighed er afgørende

For at din hjemmeside er troværdig handler det om mange forskellige punkter. To af de tekniske punkter som samtidig er to af de vigtigste, er at din hjemmeside er hurtig samt mobilvenlig.

Der er ingen der gider vente på en langsom hjemmeside og det giver et dårligt indtryk af din virksomhed fra staten af. For at din hjemmeside er hurtig, skal du først kigge på hosting af din hjemmeside, da det godt kan være skyld i at hjemmesiden er langsom.

Hvis du er i tvivl om du har den rigtige hosting til din hjemmeside, kan du kigge hos Hostingguiden, hvor du kan læse om forskellige typer af hosting.

Mobilvenlighed er blevet vigtigere over de sidste par år. I dag foretages mange flere søgninger fra mobile enheder. Derfor er det vigtigt at din hjemmeside er opdateret til at give en god brugeroplevelse på mobilen.

God struktur og godt indhold

Punkt nummer to handler om struktur og indhold.

Når nye personer er kommet ind på din hjemmeside for første gang, danner de sig lynhurtigt et indtryk af din hjemmeside go her spiller strukturen og indholdet en afgørende rolle.

Hjemmesiden skal være sat struktureret op, og det skal være nemt at navigere rundt på siden, fx via interne links.

Der skal samtidig være godt og langt indhold, som er relevant for brugerne, så de kan finde information om dine produkter.

På hjemmesiden Ke-Web.dk kan du finde gode råd til hvordan du sætter gode hjemmesider op.

Skriv dine kontaktoplysning på alle sider

For at din virksomhed fremstår troværdig er dine kontaktoplysninger et afgørende punkt. Kontaktoplysningerne må ikke være svære at finde og skal helst stå fremme på alle sider, for at din virksomhed fremstår troværdig.

Skriv gerne dine kontaktoplysninger i enten header eller footer alt efter hvordan det designmæssigt passer ind på din hjemmeside.

Jo flere kontaktoplysninger du har jo bedre. Det skal være nemt for kunderne at komme i kontakt med dig, for at du kan skabe flest mulige salg.

Hav derfor gerne både telefonnummer, adresse, e-mail og en live-chat så kunderne selv kan vælge, hvordan de vil i kontakt med dig.

Adressen er vigtig, for at kunderne kan se hvor din forretning er til stede rent fysisk, så de ved der er noget på den anden side af skærmen.

Certificeringer og anmeldelser

For at gøre lidt ekstra ud af troværdigheden, er det en god idé at tænke i certificeringer og anmeldelser.

Hvilke certificeringer har din virksomhed, som viser at du har en troværdig forretning. Hvis du har en webshop, er det fx vigtigt at have e-mærket fremme på din hjemmeside.

Certificeringer kan også være medlem af forskellige foreninger, der viser at din forretninger er godkendt blandt officielle spillere på markedet.

Når det gælder anmeldelser, er det vigtigt at være tilstede flere steder, så du fx har anmeldelser på både Trustpilot, Facebook og Google.

Fremhæv gerne et par anmeldelser på din hjemmeside og link til, hvor kunderne kan se dine samlede anmeldelser.

Husk at der ikke kun skal være 5-stjernede anmeldelser. Det virker urealistisk og skaber derfor ikke troværdighed blandt de besøgende.

Skriv en god om-os og side og vis DIG frem

Det sidste og faktisk et af de mest afgørende punkter er at du viser DIG frem på hjemmesiden.

De potentielle kunder skal kunne se, hvem der sidder på den anden side af skærmen og rent faktisk leder forretningen. Det er noget af det allervigtigste, for at din hjemmeside kan skabe salg for din virksomhed.

Skriv en om-os side, hvor du fortæller om hvordan virksomheden startede og hvem der en del af virksomheden i dag.

Hav gerne billeder af alle medarbejdere, så kunderne kan se hvem der egentlig står for at drive virksomheden.

I dag er video også et fantastisk værktøj til at styrke troværdigheden til din forretning.

Lav videoer med medarbejderne der fortæller om virksomheden og hvad I sælger eller hvilken service I tilbyder.

Hos bureauet Obsidian kan du se et godt eksempel på en god om-os side og læse mere om hvordan du markedsfører din virksomhed godt online.